Hulp en advies van Credios

Antwoord op de meest gestelde vragen
Hoe kan ik aan Credios betalen?

U heeft een onbetaalde nota en wilt deze graag betalen. Credios biedt u de mogelijkheid om te betalen op een manier die bij u past.

Het volledige bedrag in één keer betalen?

  • Internetbankieren / overschrijven: u kunt zelf het bedrag overmaken naar het rekeningnummer welke vermeld staat op onze brief. U kunt dit bijvoorbeeld doen door ‘internetbankieren’ via uw eigen bank. Bij de betaling verzoeken wij u het dossiernummer als ‘betalingskenmerk’ te vermelden.
  • Betalen via Accept per email: U ontvangt betaal e-mail van Credios. Deze e-mail bevat een link welke u direct doorstuurt naar de iDEAL omgeving. Via deze manier kunt u makkelijk direct betalen. Indien u een Accept per email wenst te ontvangen kunt u contact met opnemen met (033) 4534491, per e-mail via info@credios.nl, of via het contactformulier op deze pagina.

De nota van Credios en mijn betaling hebben elkaar gekruist, wat nu?

Het kan gebeuren dat u uw nota reeds betaald heeft, maar dat deze betaling (nog) niet zichtbaar is bij Credios. Wij verzoeken u dan een kopie van uw betaalbewijs toe te sturen naar info@credios.nl onder vermelding van uw dossiernummer of per post naar Postbus 1421, 3800 BK te Amersfoort.

Wij infomeren u dan zo snel mogelijk over uw betaling. Zonder een geldig betaalbewijs is het niet mogelijk uw betaling te plaatsen.

Verhuisd? Geef uw adreswijziging zo snel mogelijk door

Credios is voor een goede administratie afhankelijk van uw correcte adresgegevens. Wij hanteren de adresgegevens die uw zorgverlener aan ons doorgeeft. Als u verhuisd bent of gaat verhuizen is het daarom voor u erg belangrijk dat u tijdig de adresgegevens doorgeeft aan uw zorgverlener.

U blijft altijd zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van uw gegevens en de betaling van uw nota (inclusief rente en kosten).

Betaalafspraak maken

U kunt altijd een betaalafspraak maken of een betalingsregeling treffen met Credios. Neem hiervoor contact op via telefoonnummer (033) 4534491, per e-mail via info@credios.nl, of via onderstaand contactformulier.

 

Schuldhulpverlening of WSNP?

Staat u onder begeleiding van Schuldhulpverlening, Wettelijke Schuldsanering Natuurlijke Personen (WSNP), beschermingsbewind of onder curatele? Dan ontvangen wij graag de gesloten overeenkomst met deze hulpverlener zodat het contact via uw hulpverlener kan verlopen.

U kunt dit sturen naar info@credios.nl onder vermelding van uw dossiernummer en / of factuurnummer of per post naar Postbus 1421, 3800 BK te Amersfoort.

Gerechtsdeurwaarder

Als Credios niet met u tot een oplossing kan komen dan zijn wij helaas genoodzaakt uw zaak over te dragen aan de gerechtsdeurwaarder. Indien u post van de gerechtsdeurwaarder ontvangt is het verstandig zo spoedig mogelijk contact met hen op te nemen om tot een oplossing te komen.

Zo voorkomt u dat uw zaak wordt voorgelegd aan de rechter of dat er beslag wordt gelegd op uw inkomen of inboedel. Deze kostenverhogende maatregelen komen voor uw rekening en kunnen voorkomen worden door in contact te treden met de gerechtsdeurwaarder.

Ik ben verzekerd

Het is mogelijk dat u verzekerd bent tegen medische onkosten. Het is afhankelijk van uw zorgverlener of de nota naar uw zorgverzekeraar wordt verstuurd of rechtstreeks naar u. Voor meer informatie over de wijze van declareren verwijzen wij u naar uw zorgverlener.

U blijft altijd zelf verantwoordelijk voor het tijdig betalen van uw nota (inclusief rente en kosten). Ook wanneer uw nota (deels) door uw zorgverzekeraar wordt vergoedt.

Staat uw vraag er niet tussen?
Bel (033) 453 44 91
Wij zijn bereikbaar van
maandag tot en met vrijdag tussen
8.00 en 17.00 uur

Bericht